lördag 13 januari 2018

BH:ar i svart och vitt

Jag har varit riktigt dålig på att blogga den senaste tiden, även fast jag sytt och stickat en hel del. Lägger ut det jag gör på Instagram i första hand (där heter jag också @catharsisbycia, följ mig gärna där!). Det här blir därför en första av en rad poster där jag ska försöka summera vad jag sydde under andra halvan av 2017.
Först ut blir mina nya försök av BH-sömnad. Jag har sytt en BH för ett antal år sedan, men den blev inte så bra så den har jag inte använt alls, men det var dags att göra några nya försök.
Den första BH:n blev efter mönstret "Classic Bra" från Pin Up Girls. Jag köpte ett färdigt set från B Wear, med både mönster och tyg. Denna modell var med ett stumt tyg i kupan och passformen blev ganska bra, men inte helt optimal.
Nästa försök blev med ett annat mönster, Isabell från Sewy. Jag köpte ett helt kit denna gång också, det enda problemet var att sömnadsbeskrivningen var på tyska och min tyska är inte den bästa, men jag lyckades få det tillräckligt begripligt. Här sydde jag istället med ett mer stretchigt och lite tunnare tyg i kupan som jag fodrade. Justerade också mönstret lite för att få en bättre passform, och blev ganska nöjd med resultatet så den här BH:n har jag faktiskt använt.
Mina planer för 2018 är bland annat att fortsätta med att BH-sömnaden och se om jag kan få till en ännu bättre passform och kanske prova några andra mönster. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar