söndag 1 maj 2016

Me Made May 2016


I sista sekunden bestämde jag mig för att hänga på utmaningen "Me Made May 2016" som ordnas av Zoe. Den har gått ett antal år och jag har funderat på att vara med tidigare men inte gjort slag i saken förrän nu. Tanken är att man ska utmana sig själv till att använda de kläder man syr så att dessa inte bara blir liggandes. Jag gjorde en rejäl rensning i min garderob och tittade igenom vad jag egentligen har för egengjorda kläder, och det var nog mer än vad jag trodde faktiskt. Mestadels har jag sytt överdelar vilket jag också var medveten om. Kjolar har jag några stycken men inte ett enda par byxor. Min utmaning blir därför att använda något egentillverkat plagg varje dag under hela maj och dessutom att verkligen ta tag i ambitionen jag haft länge nog att sy ett par byxor! Innan maj är över ska de vara klara ...
Jag kommer inte att lägga upp bilder på vad jag har på mig här, utan istället på instagram (catharsisbycia där också). Hur det går med byxsömnaden kommer jag däremot att visa här :)

 Här kommer mitt kontrakt:
'I, Cia at catharsisbycia.blogspot.com and instagram @catharsisbycia, sign up as a participant of Me-Made-May '16. I endeavour to wear at least one handmade item for each day for the duration of May 2016'


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar