måndag 9 maj 2016

Koftstickning




Innan vintern tog slut och slog över till sommar lyckades jag till slut få klart koftan jag stickat på ett bra tag, sen förra vintern tror jag.
Mönstret är Swing cardigan, finns på Ravelry, och garnet är Winter Garden från Debbie Bliss, det är ett blandgarn med 30% lama, 30% ull, 20% silke och 20% lin. Ganska tjockt, stickat på stickor 8, vilket gjorde att det gick fort när man väl stickade :) Koftan är stickad uppifrån och ner.
Jag förlängde midjeresåren något jämfört med mönstret och ändrade också till hellång ärm, i mönstret var den trekvartslång.
Ganska nöjd med resultatet, men nu när värmen slog till känner jag inte direkt behov av att använda den - men den blir bra att ha när kylan slår till igen :)

1 kommentar:

  1. Lovely pattern and it suits the yarn. I have the yarn in 9 skeins and have been struggling to find the right pattern. I'd like to make this one, but cannot seem to get the pattern on Ravelry, or get a response from the designer (yet, anyway..)Perhaps there was a prlblem with the pattern and she pulled it...
    Any chance you would sell me a copy of the pattern please?

    SvaraRadera