lördag 17 maj 2014

Till en nyfödd

Här har det varit tyst länge, jag har inte sytt mycket denna vinter men fick blodad tand igen när det väntades tillökning i släkten :)

Först blev det ett lapptäcke till den lille!
Jag sydde detta genom att först sy ihop remsor och sen skära ner dem till kvadrater, på så sätt slipper man att sy en massa trekanter. Storleken blev ungefär 1x1 meter och det passar bra som ett lektäcke. Till baksidan använde jag en naturvit flanell. Det blev en uppskattad present :)



Den nyblivna mamman hade också önskat sig ett babynest, så ett sånt sydde jag också. Letade lite och hittade en bra beskrivning och mönster hos Idas mirakel. Tyget hittade jag på Panduro. Nestet var snabbsytt och det knöligaste var att få in stoppningen i kanten.


Även detta blev en uppskattad present och det ser onekligen ganska skönt ut :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar