söndag 29 januari 2012

Prickigt

Årets första plagg blev en prickig omlottopp i viscosejersey. Passar bra till kjolen jag sydde innan, vilket är ovanligt för att vara mig, men jag hoppas på att jag ska bli bättre på att sy kläder som passar ihop.

Den här toppen är sydd från ett Ottobremönster (Romantic Notes från 5/2011). Den är lite mer arbetad än en vanlig trikåtopp, med framstycken som går upp som en krage med veck. Framstycken har också en infodring vilket gör att man inte får någon synlig söm längs omlottkanterna, sidostyckena är lite rynkade i sidan. Jag sydde en storlek 40 utan modifieringar och passformen blev ok, eventuellt skulle jag ha kunnat ta en storlek mindre, nu blev den i lite pösigaste laget.


Jag har också stickat klart delarna till en tröja i rött yllegarn, de ligger nu för blockning och ska sen sys ihop och stickas krage, måste bara bestämma mig för vilken typ av krage jag ska ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar