måndag 19 september 2011

Obloggade tyginköp

Nu när jag började leta i gömmorna efter något att sy höstkläder av insåg jag att jag köpte lite tyger i somras som jag inte lagt upp här.
Jag köpte dels en del sommartyger som jag aldrig hann sy något av denna sommar utan de får nog ligga till sig till våren, men jag köpte också några tyger som jag tänkte skulle kunna få bli något mer passande för höst och vinter. Jag har också kvar några tyger från förra vinterns inköp som jag tänkte försöka få till något av nu.
Ett rutigt tunnare ylletyg/ylleblandning från Stoff och Stil, en tunn blommig bomullsvoile och ett batikfärgt prickigt bomullstyg, de båda senare från Ohlssons tyger. Det rutiga tyget kan bli en klänning, det blommiga var tänkt att bli en sommarklänning till dottern - men det får väl bli nästa sommar. För det prickiga hade jag nog också en klänning i åtanke, men kanske också mer till sommaren.
Lite trikåtyger, alla från Stoff och Stil. Längst till vänster en gråblå viscosejersey att sy lite toppar av, det kornblå är ett sweatshirttyg och muddväv, köpte det för att dottern gillade färgen så det borde väl få bli något till henne :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar