söndag 30 januari 2011

Skepp ohoj!



En liten piratbadrock är klar! Tyget är helt underbart tycker jag, designat av Johanna Ahlard som har gjort jättemycket fina barntyger. Den här varianten är en stretchfrotté, men tyget finns (har i alla fall funnits) även i vanlig jersey. Jag har fodrat badrocken med vanlig interlockjersey så den blev lite tjockare och skönare. Som mönster har jag använt ett munkjackemönster från Ottobre design (nr. 4/2007) i storlek 74 som jag sedan har förlängt drygt 15 cm. Jag lade till ett knytband i midjan som är fastsytt i sidsömmen och bak lade jag istället in en resår som håller ihop vidden lite.
På bakstycket har man hela piratskeppet, och fäller man upp huvan ser man även utkikskaninen på spaning :)
 
Badrocken är en beställning åt lille V som jag sydde lite kläder åt i höstas, jag hoppas den är lite lagom stor så att den räcker ett tag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar