onsdag 4 augusti 2010

Omlottblus klar!

Så blev då omlottblusen klar! Mönster är från Burda, nr 3/2010, tyget är någon okänd kvalitet, troligtvis syntet, som jag köpte i Kuwait. Tyget är ganska så tunt, så det gör sig troligtvis bäst med ett linne under, men å andra sidan var det bra eftersom knytbanden annars hade blivit för knöligt tjocka. Det är ingen annan knäppning än knytet, en annan anlednng till att jag gärna har något under. Jag gjorde en FBA, dvs en mönsterkorrigering för lite större byst, men den blev kanske lite väl stor. Jag blev ändå nöjd med resultatet, även om dottern tyckte att "det ser lite ut som en morgonrock med knytet", hmmmm....



Detta är nr 3  i utmaningen, jag har ännu inte bestämt vad nästa blir.

Jag sydde också klart ett par trosor som låg och väntade, det var bara kantningen kvar. Till kantningen använde jag vikresår som jag inte använt tidigare. Det var väldigt lättsytt och blev bra. Sy trosor är riktigt skoj, det går fort och är ett bra sätt att använda upp små tygrester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar