söndag 25 juli 2010

Minibyråer till syrummet

Äntligen har jag tagit itu med att få ordning i mitt syrum, det höll på att svämma över av saker överallt i ingen ordning alls. Nu har jag fått in en ny hylla där jag får plats med de mesta av mina tyger, mönster och tidningar, tagit bort en garderob som inte fungerade och flyttat runt lite saker. Nya arbetslampor har jag också skaffat men behöver nog någon bättre allmänbelysning.

För förvaring av diverse sybehör och småsaker köpte jag två små byråer från Bauhaus. Dessa har jag sedan målat vita och efter det satt tyg på lådfronterna. Tyget fäste jag med decoupageteknik, så jag tror att det ska hålla bra. Tyget är köpt på IKEA för ett tag sedan, tyckte det passade bra med de runda formerna till de runda öppningarna på lådorna. Jag har tyg kvar som jag tänkte klä om stolarna med också, men det visade sig att även stoppningen i stolarna behöver bytas så det blev ett lite större projekt än vad som var tänkt. Lite mer att fixa alltså innan det blir helt klart och jag kan börja sy igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar