onsdag 2 augusti 2017

Sommartopp

En enkel sommartopp i en viskosjersey från Stoff och Stil sydde jag i början på sommaren. Mönstret är, som väldigt ofta, från Ottobre, närmare bestämt nr. 2/2013, mönstret heter Summer Basic. Sydde stl. 38, men ökade bredden på framstycket i bysthöjd någon centimeter genom att bara lägga till lite vid sidsömmen. Jag minskade också halsringningen lite eftersom jag inte trivs i allt för vida urrigningar, minskade ca 2 cm runt om och det känns som ganska lagom. Både halsringning och ärmhålen är kantade med remsa. Jag gillar att modellen är ganska luftig, men sitter åt lite över höfterna så att det inte blir allt för tältaktigt.
Annars har det inte blivit mycket sommarsytt och nu börjar det väl bli dags att istället att planera höstkläderna, jag har lite idéer, får se vad jag lyckas få ihop :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar