lördag 5 januari 2013

Triss i trikå

Har passat på att använda några lediga dagar åt att sy dessa toppar. Mönstret är från senaste Ottobre (nr. 5/2012) med två olika versioner av framstycket, den ena med rynkning fram och den andra med en v-ringning med veck. Alla tre har lång ärm, den gråblå fick en ärmmudd eftersom jag hade lite ont om tyg kvar. Den vinröda och den mörkare blå är sydda i en bomullsjersey och den gråblå är sydd i samma viskosjersey som den här twist-toppen. Jag måste komma ihåg nästa gång jag köper trikå till toppar att det är bättre att köpa en och en halv meter än en meter. På en och en halv meter får man ut två toppar, på en meter får man en restbit på några decimeter som är svår att göra något vettigt av. 
Jag har lite nya saker planerade, men måste köpa mönsterpapper först :)


4 kommentarer:

  1. Härlig triss! Det är skönt när man kan använda samma mönster till flera olika modeller.

    SvaraRadera
  2. Toppar har man alltid behov av, härliga färger du valt.

    SvaraRadera
  3. De där topparna har jag också tänkt sy. Kanske dags att klippa till.

    SvaraRadera