onsdag 30 maj 2012

BHn klar!

Till slut fick jag till de sista sömmarna så att den blev klar.
Jag har använt ett mönster från LG sömnad, "BH med tre delar i kupan". Allt material köpte jag också därifrån på syfestivalen i höstas.
Även fast jag inte sydde den modell som Malin utgick från i Sew Alongen så gick det bra att följa alla tips där. Jag har inte fodrat BHn med powernet, men det kommer jag nog att prova nästa gång så att den blir lite stadigare. Passformen blev helt ok, jag kortade bakstycket en del för mönstret fanns bara i stl 80 och det blir för stort.
Jag börjar redan fundera på att sy några till, dels vill jag prova några fler mönster, dels för att se om jag hittar något mönster som passar bättre men också för att det var skoj :)
Tack Malin för att du fixade denna Sew Along!

1 kommentar: