lördag 18 februari 2012

Mer vinterstickning och festivalinköp

På syfestivalen i höstas köpte jag två härvor av Manos Silk Blend, den ena härvan blev till en mössa och en halsduk till dottern. Den andra härvan har nu blivit en halsduk, denna gång till maken. Halsduken är ribbstickad på stickor 6 mm, jag la upp 52 maskor och stickade 4rm 4am tills garnet tog slut. Den blev lite i kortaste laget, ca 90 cm lång, men jag tror det funkar i alla fall. Himla mjuk och skön och inte det minsta stickig.
Nu är det ju ny Syfestival och jag var där på fredag eftermiddag. Jag brukar oftast gå lördag eller söndag, men fredagen kändes som ett bra val för det var mycket mindre folk så man slapp trängas. Dessvärre är det inte så många tygförsäljare, om man bortser från alla de som mest säljer barntyger - de hade jag jättegärna haft där för några år sedan är mina barn var mindre! Jag kom till slut hem med ett randigt jerseytyg från Andersson & Hjalmarson (A & H) och några härvor alpacagarn (kommer tyvärr inte ihåg vilken försäljare). A & H har jag inte sett på festivalen förut, de hade verkligt härliga velourtyger och en del ekologiska jerseytyger. De har bara sålt till grossister förut, men har nu även en webshop för privatpersoner.


1 kommentar:

  1. Tack för hjälpen med blogglayouten.

    Vad roligt med Syfestival. Jag hade bokat resa, med fick influensan och kunde inte åka! Snyft!

    Ha en underbar helg!

    Kram Bea

    SvaraRadera