tisdag 27 april 2010

Mycket på gång

Har inte skrivit här på ett tag, men det beror inte på att jag inte gjort något, men däremot har jag inte fått något klart. Just nu har jag fyra syprojekt på gång och sen fortfarande min stickning.

Projekt 1 är studentklänningen som nu har tagit form, livet är inprovat och kanske klart så att jag kan sätta saxen i det riktiga tyget. Eventuellt ska framstycket på livet förlängas något, skall göra ett prov och sen försöka få hit den upptagna studentskan för en provning ;)

Projekt 2 är den här klänningen till dottern:

 

Modell C, den rosa på bilden med de fladdriga ärmarna, tyget är det creppade batikmönstrade tyget jag köpte på senaste syfestivalen.  Klänningen är snart klar, halsringning och fåll är kvar.

Projekt 3 är lapptäcket. Framstycket är klart och jag har beställt tyg till bakstycket, det borde dyka upp vilken dag som helst, vadden jag beställt fick jag idag.

Projekt 4 är en omlottblus till mig själv i det här mönstret och tyget:





Tyget är ett lite tunnare tyg i okänt material, någon typ av bomullsblandning tror jag,  som jag köpte i Kuwait. Först har jag planer på att göra ändringar i mönstret, en sk. full bust adjustment (FBA), dvs ändringar för större byst än B-kupa som de flesta mönster är gjorda för. Det är nog dags att sy lite till mig själv om jag ska lyckas med utmaningen att få till 12 plagg i år, en tredjedel av året har gått och jag har med lite fusk fått till två plagg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar