lördag 20 januari 2018

Presenter och julklappar

Lite blandade presenter och julklappar blev också sytt under slutet av 2017. 
Först ut en fleecetröja med tillhörande mössa till denna lilla dam som fyllde 2 år. Tyget hade jag sedan tidigare, det var en rest efter en jacka jag sydde till dottern för att antal år sedan. Mönster till både tröja och jacka är från Ottobre, tröjan från ett gammalt nummer (1/2005) och mössan från den senaste numret (6/2017). Damen är ganska liten till växten, så stl 86 passade bra. Mössan är fodrad med ett jerseytyg, samma tyg använde jag till muddar och kantning av mössan.

Årets julklappar till minstingarna i släkten gick i sov-tema. Till de större grabbarna sydde jag tigerpyjamasar i en skön stretchjersey, tyget hittade jag på Ohlssons tyger och mönstret i Ottobre nr. 6/2015. Lilldamen fick ett nattlinne - där hade jag också tyget i mina gömmor, mönster från samma Ottobrenummer som pyjamasarna. Sydde nattlinnet i stl 92 men kortade det med ca 10 cm, och det var nog tur det för annars hade hon nog snubblat omkring.



Till minstingen sydde jag en sängorm av lite blandade tyger. Omkretsen ca 40 cm och ca två meter lång, ögonen broderade jag, den ser väl ut att sova skönt :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar